لوکس و متفاوت
rss اضافه به علاقه مندی ها صفحه خانگی کنید ذخیره صفحه تماس با من بایگانی مطالب صفحه اول
درباره خودم
به وبلاگ لوکس خوش امدید.



موضوعات مطالب
پرستاری
پزشکی
علمی
جالب و خواندنی
حکــایــت
کودکان
آرشيو مطالب
دی 1392
شهريور 1391
خرداد 1390
ارديبهشت 1390
اسفند 1389
بهمن 1389
آذر 1389
آبان 1389
نويسندگان وبلاگ
علی حسینی ده آبادی
پيوندهاي روزانه
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون
لينك دوستان
قیمت روز طلا,سکه,ارز در بازار ایران
دیکشنری آنلاین
کانون ادبیات ایران
خبرگزاری کتاب ایران
یک پزشک
دانلود کتابهای صوتی
سایت چراغهای رابطه
کنجکاو
زیبا شو دات کام
ترین ها و رکوردهای جهانی
آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت ایران
مرجع دانلود کتابهای پزشکی و پیراپزشکی
سازمان نظام پزشکی شهرستان میبد
سازمان نظام پرستاری
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه





[ قالب رايگان ]
دیگر امكانات وبلاگ
Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل
معرفی وبلاگ به دوستان
نام شما :
ايميل شما :
نام دوست شما:
ايميل دوست شما:

Powered by Night-Skin
تعداد بازديدها :
طراح قالب

طراح قالب : اسحاق مافي

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 113
بازدید کل : 81670
تعداد مطالب : 223
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1


معرفي صفحه به دوست

نام شما :

ايميل شما :

ايميل دوست شما :

powered bye:
ParseCoders.com

تماس با من
بدترین جا برای هر چیز كجاست؟

برای مسواك: بدترین محل برای قرار دادن مسواك سینك دستشویی است. البته خود سینك مشكلی ندارد و همه مشكل آن نزدیكی به توالت است.

به گفته محققان و میكروب‏شناسان دانشگاه آریزونا، به طور متوسط در یك كاسه توالت حدود 3 میلیون میكروب وجود دارد. این میكروب‏ها می‏توانند تا 2 متر جابه‌جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواك قرار بگیرند. بهتر است مسواك را بیرون توالت در كابینت دارو یا یكی از كابینت‏های آشپزخانه نگهداری كنید.

برای كفش و دمپایی: بدترین محل برای گذاشتن كفش و دمپایی كمد اتاق خواب است. راه رفتن در خانه با كفشی كه با آن بیرون خانه راه رفته‏اید، مهم‌ترین راه انتقال میكروب‏ها، مواد آلرژن و آلایندهها به داخل خانه است. بهتر است كفش‌‏ها را در قفسه یا كمد كوچكی در نزدیك‏ترین نقطه به در ورودی آپارتمان قرار دهید و با این كار از ورود آلودگی به خانه پیشگیری كنید.

برای خواب: بدترین محل برای خوابیدن زیر پتو است. موقع خواب به طور كامل زیر پتو نروید و پتو را روی سرتان نكشید. گرم شدن زیاد موجب می‏شود نتوانید خواب راحتی داشته باشید. هلن برگز، متخصص چرخه بیولوژیك از دانشگاه راش شیكاگو در این باره می‏گوید: «هنگام خواب به طور طبیعی دمای بدن كاهش پیدا می‏كند و این موضوع موجب می‏شود افراد خواب راحتی داشته باشند. در واقع بدن برای داشتن خواب راحت دما را از طریق دست‏ها و پاها از دست می‏دهد.» توصیه می‏شود هنگام خواب ابتدا برای اتساع رگ‏ها جوراب بپوشید بعد جوراب را درآورید و اجازه دهید پاهایتان از پتو بیرون باشد.

برای نگهداری باقیمانده غذا: بدترین محل برای گذاشتن باقیمانده غذا یخچال است. قرار دادن یك ظرف بزرگ غذای داغ به‌طور مستقیم در یخچال روش مناسبی برای سرد كردن غذا و پیشگیری از مسمومیت غذایی نیست. دكتر پیتر سیندر، محقق و استاد مدیریت و تكنولوژی در این باره می‏گوید: «در این صورت ممكن است برای كاهش دمای قسمت میانی غذا زمان زیادی لازم باشد و این محل به مكان مناسبی برای رشد و تكثیر باكتری‏ها تبدیل شود.» شما می‏توانید غذا را تا یك ساعت پس از پخت برای خنك شدن بیرون نگه دارید و سپس در یخچال قرار دهید. یا غذا را در ظروف كوچك‏تر بریزید و در یخچال قرار دهید، در این صورت غذا زودتر سرد می‏شود.

برای نصب برگه ‌یادآوری: بدترین محل برای چسباندن برگه یادآوری كارها، در یخچال است. چون شما وقتی می‏خواهید چیزی از یخچال بردارید سراغ آن می‏روید و ممكن است اصلا به برگه‏ای كه روی یخچال نصب كرده‏اید توجه نكنید. به عقیده روان‌شناسان، دیدن كمك‏كننده است، اما به شرطی كه به آن توجه شود. در یك بررسی مشخص شد نصب تابلویی كه افراد را تشویق می‏كند به جای استفاده از آسانسور از پله استفاده كنند، موجب می‏شود افراد تا 200 درصد بیشتر از پله استفاده كنند. بهتر است برگه یادآوری كارها را در محلی كه به آن توجه می‏كنید مثلا كنار تلویزیون قرار دهید. نكته دیگر آن كه ذهن خیلی سریع به این محل عادت می‏كند و توصیه می‏شود هر چند وقت یك بار محل برگه‌های یادآوری را تغییر دهید.

برای نشستن در هواپیما: بدترین جای نشستن در هواپیما انتهای سالن است. اگر در پروازهای هوایی حال‌تان بد می‏شود، انتهای سالن ننشینید. انتهای هواپیما از قسمت جلویی بلندتر است و هر چه از مركز دورتر شوید حركات بالا و پایین شدن را بیشتر احساس خواهید كرد. بهترین محل برای نشستن در هواپیما نزدیك‏ترین محل به بال‏هاست.

برای گذاشتن كیف‌دستی: بدترین محل برای گذاشتن كیف دستی میز آشپزخانه است. كیف‌دستی شما وسیله حمل‌ونقل میكروب‏هاست. محققان در بررسی‏های خود در هر سانتی‏متر مربع از سطح كیف‌دستی و كیسه‏های خرید، 65 هزار باكتری مشاهده كرده‏اند. شاید باور نكنید، اما یك‌سوم كیف‌دستی‏ها و كیسه‏های خرید حاوی باكتری‏های مدفوعی بوده‏اند. خانم‏ها كیف‌شان را همه‌جا همراه خودشان می‏برند. با قرار دادن كیف روی میز رستوران، كف اتوبوس و ایستگاه مترو آلودگی‏ها روی آن قرار می‏گیرند. بهتر است كیف‌تان را در كشو یا روی صندلی و خلاصه هرجایی به جز جایی كه غذا تهیه یا خورده می‏شود قرار دهید.

برای ورزش در كلاس بدنسازی: بدترین محل برای ایستادن در كلاس‌های بدنسازی و ورزش، ردیف جلو و روبه‌روی آینه است. شاید به دلیل این‌كه خودتان را در آینه ببینید، جایتان را تغییر دهید، اما نتایج یك بررسی كه در سال 2003 انجام شده است، نشان داده است اگر خودتان را هنگام انجام تمرینات ورزشی نبینید، بهتر است. در این تحقیق، 58 زن كه شدت و نوع ورزش یكسانی داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند و نتایج تحقیقات نشان داد آنهایی كه هنگام انجام تمرین‏های ورزشی خودشان را در آینه می‏دیدند در مقایسه با افرادی كه در اتاقی بدون آینه ورزش می‏كردند احساس بدتری نسبت به بدنشان داشتند. بهتر است جایی از كلاس را كه روبه‌روی آینه نباشد و در ضمن بتوانید تمرینات را به خوبی ببینید و تمركز داشته باشید، انتخاب كنید.

برای چراغ مطالعه: برخی افراد عادت دارند قبل از خواب مطالعه كنند و كتاب داستان بخوانند. بدترین محل تابیدن نور مطالعه شبانه بالای سر است. نتایج مطالعات نشان داده است نور مستقیم در بالای سر موجب تاخیر در ترشح ملاتونین و اخلال در خواب شبانه می‏شود. بهتر است یك نور موضعی ملایم را روی كتاب بتابانید. در این صورت شما می‏توانید كتاب بخوانید در حالی‌كه اتاق تاریك است و بدن‌تان می‏تواند برای خواب آماده شود.

برای گذاشتن داروها: بدترین محل برای نگهداری داروها حمام است. دمای یك حمام حاوی بخار به راحتی به 37 درجه سانتی‏گراد می‏رسد كه از دمای پیشنهادی برای نگهداری بیشتر داروها بالاتر است. بهترین محل برای نگهداری داروها جایی سرد و خشك مانند یخچال است.

برای گذاشتن میوه‏ها تا قبل از شستن آنها: بدترین جا برای گذاشتن میوه‏ها قبل از شستن، سینك آشپزخانه است. به گفته دكتر كلی رینولد ـ استاد میكروب‏شناسی دانشگاه آریزونا ـ سینك آشپزخانه بیشترین میزان میكروب را دارد و میزان آلودگی آن حتی از توالت بیشتر است. توصیه می‏شود میوه‏ها را در سبدی بگذارید و بدون این‌كه با سینك تماس داشته باشند آنها را بشویید. اگر میوه‏هایی مانند توت‌فرنگی و شاتوت كه بدون پوست كندن خورده می‏شوند، هنگام شستن در سینك افتاد آن را دور بیندازید و از خوردنش‌ صرف‌نظر كنید.

برای
استفاده از هدفن: بدترین محل‏ها برای استفاده از هدفن هواپیما، قطار یا ایستگاه مترو است. هرچند شاید در ظاهر گوش دادن به موسیقی دلخواه از شنیدن سروصدای موجود در این محل‏ها بهتر باشد، اما بررسی‏ها نشان داده است استفاده از هدفن در محیط‏های پر سر وصدا احتمال بلندتر كردن صدا را بیشتر می‏كند. محققان دانشگاه هاروارد دریافته‏اند افراد در محیط‏های آرام صدا را در سطح ایمن‏تری تنظیم می‏كنند، اما وقتی صدای زمینه‏ای مانند سر و صدای سالن هواپیما به محیط اضافه می‏شود تا 80 درصد و تا 89 دسی بل صدا را بالا می‏برند. این میزان بلندی صدا در طولانی‌مدت می‏تواند در افراد آسیب شنوایی ایجاد كند. بهتر است در محل‏های پر سر و صدا از هدفن استفاده نكنید، هرچند در بررسی محققان دانشگاه هاروارد مشخص شد تنها 20 درصد افراد مورد مطالعه با بالا رفتن سر و صدای محیط استفاده از هدفن را كنار گذاشتند.

برای نگهداری از قهوه: كارشناس صنایع غذایی و استاد دانشگاه كلمسون در این باره می‏گوید: «هر بار كه آن را از یخچال یا فریزر بیرون می‏آورید دمای آن تغییر می‏كند و این موضوع روی طعم قهوه تاثیر می‏گذارد. درست مثل این‌كه یك فنجان قهوه را بارها و بارها بجوشانید.» دانه‏ها یا پودر قهوه را در قوطی‏های شیشه‏ای نیمه شفاف دردار ریخته و در كابینت آشپزخانه نگهداری كنید.

برای تماشای تلویزیون: محل تماشای تلویزیون جایی است كه غذا می‏خورید. بررسی‏ها نشان داده است تماشای تلویزیون هنگام غذا خوردن موجب می‏شود نتوانید به مقدار غذایی كه می‏خورید توجه كنید. نتایج مطالعه‏ای كه در سال 2006 روی گروهی داوطلب انجام شد نشان داد افراد هنگام تماشای تلویزیون تندتر غذا می‏خورند. همچنین هنگام تماشای برنامه‏های تفریحی مصرف ماكارونی و پنیر تا 71 درصد بیشتر می‏شود. توصیه می‏شود تلویزیون را در نزدیكی میز غذاخوری قرار ندهید و هنگام غذاخوردن تلویزیون را خاموش كنید. بهترین محل تماشای تلویزیون جایی دور از آشپزخانه است كه حتی اگر هوس‌خوردن چیزی به سرتان زد مجبور شوید چند قدمی تا آشپزخانه راه بروید.

سایت تك برگ


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوع مطلب : <-PostCategory->
نوشته شده در پنج شنبه 19 خرداد 1390برچسب:, توسط علی حسینی ده آبادی | لينك ثابت |

عناوين آخرين مطالب ارسالي
» شکلات تلخ بخورید زیرا به سلامتی کمک می کند
» صابون های ضد باکتری !
» مردم دنیا بیش از حد نمک مصرف می کنند
» ورزش موثرترین دارو برای درمان و پیشگیری از انواع بیماری های مزمن است
» از صلوات های نذری تا وصیت نامه ای که تغییر کرد (خاتمی به روایت فرزند)
» خواص فوق العاده ماست
» معرفی 10 منبع جدید انرژی: از ضربان قلب تا روغن تمساح
» ۱۰ پیشرفت مهم پزشکی در سال ۲۰۱۳
» افزایش غیر طبیعی شیوع سرطان در ایران
» همه چیز درباره الماس
» مجردها یا متاهل‌ها؛ کدام خوشبخت‌ترند؟
» مصرف آب پرتقال طبیعی، چهره را زیبا می‌کند
» رنگ ها و نقش آنها در درمان بیماری ها
» اشعه الکترو مغناطیسی مانیتور عوارض سوء بر جنین خانم های باردار ندارد
» ۳ ماده خطرناک در لاک ناخن
» چه عواملی موجب قارچ ناخن می شود؟
» انگور، شیر زمینی که مادر است
» فقط برای این که دوست‌شان داریم
» لوسیون درخشانی مو
» انواع چای
» اعتدال راز استمرار ورزش
» برو دارمِ‌ت
» دندان های سفید
» فواید رابطه زناشویی
» یک روش لاغری جدید که به حرکت دادن ماهیچه‌های بدن نیازی ندارد!
» هشدار: اگر برای کودکان خود لوازم مدرسه میخرید، مراقب این مواد سمی باشید
» چرا مبتلایان به سینوزیت این‌قدر عطسه می‌کنند؟
» مصرف صحیح داروها - نگهداری صحیح داروها - توصیه های دارویی
» هندونه سرخ تابستان
» شلیل میوه لاغری و زیبایی
» کرفس، سلطان سبزی‌ها
» قلب و روح سالم، با ورزش منظم
» استرس باعث افزایش ریزش مو می شود
» روانشناسی رنگ ها
» نجات کودکان سرطانی با اهدای خون بند ناف
» حفاظت پوست در برابر نور آفتاب
» تازه های بیماری اوتیسم یا درخودماندگی
» کشف ارتباط مالاریا و ایمنی بدن بیماران
» حافظه ژنتیکی، میراث دار خاطرات نیاکان
» کاربرد واکسن سل در درمان دیابت
» ۳۴ سال بعد
» نمک حمام و مواد مخدر صنعتی
» میکرب ها در سرتا پای بدن ما!
» شیرینی بیشتر، حافظه کمتر
» سی امین سالگرد بعد از «ایدز»
» ماده مخدر نمک حمام (Bath Salts Drugs) چیست؟
» ماده مخدر روانگردان جدید صنعتی (آرامش )TranQuility کافئین با مخدر نمک حمام
» سكته قلبي به چه دليل اتفاق مي افتد؟
© 2008 luxe.blogfa.com
Powered By : Blogfa